BuurtTeam de Banne Noord van start!

Op maandag 27 maart was de feestelijke aftrap van BuurtTeam de Banne Noord in Amsterdam Noord. Dit team wordt gevormd door actieve bewoners die hart hebben voor hun buurt. Het zijn vrijwilligers die zich inzetten om de leefbaarheid op een hoger plan te brengen, samen met andere bewoners en de professionals in de wijk. Het BuurtTeam in de Banne Noord gaat als tweede bewonersteam de samenwerking aan met Rochdale en Stadsdeel Noord. Hiermee versterken zij BuurtTeam de Banne Zuid dat al enige tijd actief is.

Inhuldiging

De afgelopen tijd hebben Rochdale en het stadsdeel Noord gezocht naar buurtbewoners in de Amsterdamse wijk de Banne Noord die zich extra willen inzetten voor de buurt. Bewoners die ideeën en wensen van medebewoners doorgeven aan Rochdale en Stadsdeel Noord en die met bewoners bespreken hoe ze samen hun woonomgeving netjes kunnen houden. Naar aanleiding van een huis-aan-huis werving en contacten van BuurtTeam de Banne Zuid is er in de Banne Noord nu dus ook een enthousiast BuurtTeam samengesteld dat op maandag 27 maart werd ingehuldigd.

Prettig wonen

Gekleed in hun donkerblauwe bodywarmer loopt het BuurtTeam vanaf maandag 3 april regelmatig rondes door de buurt. Het team  gaat met buurtgenoten in gesprek over zaken die verbeterd kunnen worden. Het gaat hierbij om verbeteringen in de gemeenschappelijke ruimten van Rochdale en de openbare ruimte van Stadsdeel Noord. Zij kunnen hun buren ook van tijd tot tijd benaderen om aan een bepaald project mee te werken. Zo werken zij, samen met hun medebewoners, aan een buurt waar het prettig wonen is.

Samenwerking

Rochdale en Stadsdeel Noord werkt voor dit project nauw samen met Stichting WijkAanpak, een ervaren organisatie die zich richt op het stimuleren van actief burgerschap. Hiermee wil Rochdale en Stadsdeel Noord een betere woonomgeving creëren voor en door bewoners uit de Banne Noord.

Wilt u zich aansluiten bij BuurtTeam de Banne Noord, of heeft u vragen? Neem contact op met Stichting WijkAanpak via telefoonnummer 06-34 96 82 35, of stuur een e-mail naar Vincent Wolff via [email protected]