BuurtTeam Brandaris in Zaanstad van start!

Donderdagavond 21 december was de feestelijke aftrap van BuurtTeam Brandaris in Zaanstad. Dit team bestaat uit actieve bewoners die hart hebben voor hun flat. Het zijn vrijwilligers die zich inzetten om de leefbaarheid te verbeteren, samen met andere bewoners en de professionals in de flat. Het BuurtTeam in de Brandaris gaat deze samenwerking aan met woningstichting Rochdale.

Aftrap BuurtTeam Brandaris

Rochdale zocht de afgelopen tijd naar actieve buurtbewoners in de Zaanse flat, de Brandaris, die zich extra willen inzetten voor de flat. In samenwerking met Stichting WijkAanpak (SWA) heeft Rochdale actieve bewoners gevonden voor BuurtTeam Brandaris. Het team heeft de afgelopen weken trainingen van SWA gevolgd en op 21 december zijn zij geïnstalleerd als BuurtTeam Brandaris.

Prettig wonen

Gekleed in hun donkerblauwe bodywarmer loopt het BuurtTeam vanaf donderdag 28 maart regelmatig rondes in en rondom de Brandaris flat. Ze gaan met buurtgenoten in gesprek over zaken die de leefbaarheid verbeteren in de buurt en melden door aan Rochdale en de gemeente Zaandam. Ook benadert het BuurtTeam buurtbewoners om aan projecten mee te werken. Zo werken zij, samen met hun medebewoners en wijkprofessionals aan een flat waar het prettig wonen is.

Samenwerking

Rochdale werkt voor dit project nauw samen met Stichting WijkAanpak, een ervaren organisatie die zich richt op het stimuleren van actief burgerschap. Hiermee wil Rochdale een betere woonomgeving creëren voor en door bewoners uit de Brandaris

Wilt u zich aansluiten bij BuurtTeam Brandaris of heeft u vragen? Neem contact op met Stichting WijkAanpak via telefoonnummer 06-34 96 82 35, of stuur een e-mail naar Vincent Wolff via [email protected]