BuurtTeam ’t Rul in Heesch van start!

Donderdag 23 maart was de feestelijke aftrap van BuurtTeam ’t Rul in Heesch . Dit team bestaat uit actieve bewoners die hart hebben voor hun buurt. Het zijn vrijwilligers die zich inzetten om de leefbaarheid te verbeteren, samen met andere bewoners en de professionals in de wijk. Het BuurtTeam in ‘t Rul gaat als eerste bewonersteam deze intensieve samenwerking met Mooiland aan.

Inhuldiging
Mooiland zocht de afgelopen tijd naar actieve buurtbewoners in de Heesche wijk, ’t Rul, die zich extra willen inzetten voor de buurt. Uit aanmeldingen van een eerdere informatiebijeenkomst en het voormalige ‘kernteam ’t Rul’ is een enthousiast team samengesteld dat op donderdag 23 maart ingehuldigd werd. Ze dragen de naam “BuurtTeam ’t Rul”.

Prettig wonen
Gekleed in hun donkerblauwe bodywarmer loopt het BuurtTeam vanaf maandag 27 maart regelmatig rondes in de wijk ‘t Rul. Ze gaan met buurtgenoten in gesprek over zaken die de leefbaarheid verbeteren in de buurt en melden door aan Mooiland en de gemeente Bernheze. Ook benadert het BuurtTeam buurtbewoners om aan projecten mee te werken. Zo werken zij, samen met hun medebewoners, aan een buurt waar het prettig wonen is.

Samenwerking
Mooiland geeft thuis door bewoners een belangrijke rol te geven in de eigen leefomgeving. In dit project werkt Mooiland samen met Stichting WijkAanpak, een ervaren organisatie die zich richt op het activeren van bewoners.

Wilt u zich aansluiten bij het BuurtTeam of heeft u vragen? Neem contact op met Eva Hofman van Mooiland (088-4501010) of Vincent Wolff van Stichting WijkAanpak (06-34 96 82 35).