Workshop Effectief Communiceren

Mevr-Wilsterman-bewerkt-268x160px

In vele wijken vinden bewoners het lastig elkaar aan te spreken op ongewenst gedrag. De sociale controle vermindert en mensen kijken liever de andere kant op. Stichting WijkAanpak biedt een training waarin bewoners inzichten en technieken verwerven voor een goede uitwisseling met buren.

Help bewoners met elkaar communiceren

Tijdens de training Effectief Communiceren wordt gekeken naar hoe je gedrag kunt interpreteren en wat het kan betekenen. Daarbij gaat het niet alleen om het gedrag van anderen, maar ook om eigen gedrag. Gedrag lokt immers gedrag uit. Er wordt gekeken naar persoonlijke houding, vaardigheden en inzicht. Diverse methodische benaderingen worden besproken. Ook worden tips gegeven en uitgewisseld voor het omgaan met bepaalde types van ongewenst gedrag.

Beter toegerust

De training is ontwikkeld door professionals op het gebied van onderwijs en training en maakt deel uit van de coaching die leden van onze BuurtTeams krijgen. Zij worden met deze training voorbereid op hun taak als ambassadeur van de leefbaarheid in hun buurt.

Tevens is de training los in te zetten voor bewoners die beter willen leren communiceren met hun medebewoners. Zo kan de workshop deel uitmaken van een geheel aan activiteiten om de leefbaarheid in een wijk op een hoger plan te brengen.